امروز دوشنبه, ۲۹ مهر , ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱:۰۴

|  ۱۷/ آذر/ ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
  |   دیدگاه ها: بدون دیدگاه
609 بازدید

گردش پاییزی در “رودبال” را از دست ندهید!

یکی از برنامه های شش ماهه دوم انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان، بازدید خانوادگی از منطقه‌ای گردشگری روستای رودبال و زیارتگاه امامزاده سلطان شهباز بود که الحمدلله محقق گشت.

این روستا در ۲  کیلومتری روستای باغشاد، از توابع شهر ایج و شهرستان استهبان قرار دارد و به خاطر وجود بقعه متبرکه سلطان شهباز به روستای سلطان شهباز معروف شده است. وجود مناطق طبیعی بکر، وجود چشمه و آبشار و رودخانه دایمی، وجود تنوع زیستی و پوشش گیاهی و جاذبه های مذهبی باعث توجه گردشگران بسیاری به این منطقه شده است. تماشای طبیعت پاییزی این منطقه نیز خالی از لطف نیست.

از محصولات مهم این منطقه می‌توان به انار، انجیر، بادام و توت اشاره کرد که بیشتر باغ‌های این شهر را در بر می‌گیرد  و در بخش زمین‌های زراعی نیز محصولاتی مانند ذرت، گندم و جو پرورش پیدا می‌کنند که می توان به وضوح در مسیر مشاهده کرد.

صبح روز جمعه ۱۲/۹/۹۵ ساعت ۶ حرکت خود را به سمت رودبال آغاز کردیم. حدود ساعت ۹ به مقصد رسیدیم و پس از زیارت بقعه متبرکه سلطان شهباز و  صرف صبحانه در جمعی دوستانه و در هوایی بسیار مطلوب به دل طبیعت زدیم. بازدیدی هم از سرچشمه و استخر پرورش ماهی داشتیم. پس از صرف نهار و کمی استراحت، در مسیر بازگشت از تفرجگاه چشمه گلابی نیز دیدن کردیم که متاسفانه به دلیل کمبود بارش میزان آب چشمه کاهش پیدا کرده بود و از کم لطفی گردشگران مسیر رود خانه پر از زباله شده بود. برنامه به پایان رسیده بود اما همه  مشغول دیدن عکسهایی که از طبیعت گرفته بودند و هر کدام زیبا تر از دیگری بود …

img-20161203-wa0087

picsart_12-03-04-13-55

img-20161203-wa0080

img-20161205-wa0010

img-20161205-wa0011

باید دل به بادها گره بزنیم و جانمان را به دست نسیم بدهیم و خویش را به دست مستی بادها بسپاریم؛ همچون پیراهنی ناآرام که در بادها به دنبال آرامش می دود کوه و در و دشت را.
باید چشم هامان را به رودها بسپاریم تا سرمست شویم و جانمان آکنده شود از یاد یاری مهربان که طبیعت را همزاد طبع ما آفرید و ما را در خاطره طبیعت جا گذاشت.

هر گل و برگی که هست یاد خدا می کند     بلبل و قمری چه خواند؟ یاد خداوندگار

گزارش نویس: زهرا خرمبخت

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10 بازدید

بازدید دیروز: 24 بازدید

بازدید کل : 79940 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر

تمامی حقوق این سایت متعلق به انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان می باشد.